RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE IV
6.30 – 7.30
Schodzenie się dzieci, kontakty z rodzicami w zakresie przekazania ważnych informacji, zajęcia w grupie łączonej. Zabawy samodzielne dzieci i kierowane przez nauczycielkę, praca opiekuńcza.
7.30 – 8.30
Schodzenie się dzieci, kontakty z rodzicami w zakresie przekazania ważnych informacji. Samodzielne i zespołowe zabawy dzieci wg ich pomysłów, praca indywidualna z dzieckiem. Gry i zabawy dydaktyczne - wspierające rozwój umysłowy dziecka, badawcze - rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, twórcze - rozwijające uzdolnienia dzieci (np. plastyczne, teatralne), zabawy taneczne, integracyjne, ruchowe, ćwiczenia poranne
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.30 – 9.15
Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe, pełnienie dyżurów przez dzieci w zakresie nakrywania do stołu. Śniadanie - wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Rozwijanie samodzielności dzieci.
9.15 – 9.45
Zintegrowana działalność edukacyjna. Zajęcia i zabawy edukacyjne z całą grupą, zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego
9.45 – 10.00
Zabawy ruchowe lub relaksacyjne
10.00 – 10.30
Zintegrowana działalność edukacyjna. Zajęcia i zabawy edukacyjne z całą grupą, zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego
10.30 – 11.00
Samodzielne zabawy dzieci i zabawy kierowane przez nauczycielkę. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dzieckiem.
11.00 – 11.15
Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad kulturalnego zachowania podczas posiłków.
11.15 – 11.45
Zabawy swobodne wg pomysłów dzieci. Praca ind. z dzieckiem.
11.45 – 12.45
Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu; spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, wycieczki. Zabawy w sali ; zabawy swobodne, ćwiczenia utrwalające wiadomości i umiejętności dzieci, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające mowę.
i percepcję słuchową, zabawy rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną dzieci. Zabawy integracyjne.
12.45 – 14.00
Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne, pełnienie dyżurów. Obiad; wpajanie zasad kulturalnego zachowania podczas posiłków, rozwijanie samodzielności dzieci.
14.00 – 14.30
Relaksacja przy muzyce, bajkoterapia, czytanie dzieciom utworów z literatury dziecięcej. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
14.30 – 15.00
Zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie dzieci otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające ich rozwój umysłowy, gry i zabawy zespołowe. Zabawy twórcze rozwijające uzdolnienia dzieci (np. plastyczne i teatralne), wspomagające rozwój ruchowy dziecka, zabawy logopedyczne, ćwiczenia słownikowo - językowe. Praca indywidualna z dzieckiem. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe.
15.00 – 15.30 Podwieczorek
15.30- 16.30
Zajęcia w grupie łączonej. Swobodne zabawy dzieci, propozycje różnych działań jak wyżej.