81 50 14 027

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE IV

6.30 – 7.30

Schodzenie się dzieci, kontakty z rodzicami w zakresie przekazania ważnych informacji, zajęcia w grupie łączonej. Zabawy samodzielne dzieci i kierowane przez nauczycielkę, praca opiekuńcza.

7.30 – 8.30

Schodzenie się dzieci, kontakty z rodzicami w zakresie przekazania ważnych informacji. Samodzielne i zespołowe zabawy dzieci wg ich pomysłów, praca indywidualna z dzieckiem. Gry i zabawy dydaktyczne - wspierające rozwój umysłowy dziecka, badawcze - rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, twórcze - rozwijające uzdolnienia dzieci (np. plastyczne, teatralne), zabawy taneczne, integracyjne, ruchowe, ćwiczenia poranne

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

8.30 – 9.15

Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe, pełnienie dyżurów przez dzieci w zakresie nakrywania do stołu. Śniadanie - wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Rozwijanie samodzielności dzieci.

9.15 – 9.45

Zintegrowana działalność edukacyjna. Zajęcia i zabawy edukacyjne z całą grupą, zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego

9.45 – 10.00

Zabawy ruchowe lub relaksacyjne

10.00 – 10.30

Zintegrowana działalność edukacyjna. Zajęcia i zabawy edukacyjne z całą grupą, zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego

10.30 – 11.00

Samodzielne zabawy dzieci i zabawy kierowane przez nauczycielkę. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dzieckiem.

11.00 – 11.15

Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad kulturalnego zachowania podczas posiłków.

11.15 – 11.45

Zabawy swobodne wg pomysłów dzieci. Praca ind. z dzieckiem.

11.45 – 12.45

Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu; spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, wycieczki. Zabawy w sali ; zabawy swobodne, ćwiczenia utrwalające wiadomości i umiejętności dzieci, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające mowę.

i percepcję słuchową, zabawy rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną dzieci. Zabawy integracyjne.

 

12.45 – 14.00

Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne, pełnienie dyżurów. Obiad; wpajanie zasad kulturalnego zachowania podczas posiłków, rozwijanie samodzielności dzieci.

14.00 – 14.30

Relaksacja przy muzyce, bajkoterapia, czytanie dzieciom utworów z literatury dziecięcej. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

14.30 – 15.00

Zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie dzieci otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające ich rozwój umysłowy, gry i zabawy zespołowe. Zabawy twórcze rozwijające uzdolnienia dzieci (np. plastyczne i teatralne), wspomagające rozwój ruchowy dziecka, zabawy logopedyczne, ćwiczenia słownikowo - językowe. Praca indywidualna z dzieckiem. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe.

15.00 – 15.30 Podwieczorek

15.30- 16.30

Zajęcia w grupie łączonej. Swobodne zabawy dzieci, propozycje różnych działań jak wyżej.