ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
NA WRZESIEŃ 2025 R. W GRUPIE IV (DZIECI 5, 6 LETNIE)
Tematyka:
-
To jestem ja ( 01.09- 05.09)
-
Moja grupa ( 08.09- 12.09
-
Moja droga do przedszkola ( 15.09- 19.09)
-
Idzie jesień...przez las, park (22.09- 26.09)
-
Idzie jesień… przez ogród i sad (29.09- 03.10)
Zagadnienia z podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
III Społeczny obszar rozwoju dziecka.
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
1. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw. Zaznajomienie ze znaczkami
imiennymi w sali, łazience i szatni.
2. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich
wykonywanie).
3. Przypomnienie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego
Zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.). Stworzenie kodeksu grupowego
4 . Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
5 .Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
6. Dalsze doskonalenie umiejętności samoobsługowych typu: kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.
8. Wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania oraz do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po liniach prostych, cięcie po łukach
9.. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
10. . Udział dzieci w uroczystości grupowej „Dzień Przedszkolaka”.
11. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej „Dzień chłopaka”
12. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat, budowanie czynnego i biernego słownika dziecka,
13. Wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych za pomocą różnorodnych technik
14. Kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
15.Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów, tworzenia kolekcji, sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
16. Kształtowanie umiejętności porównywania wielkości zbiorów (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie gdzie jest więcej, gdzie jest mniej
17. Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa, góra, dół) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
18. Wdrażanie do uważnego słuchania
19. Poznanie zasad poruszania się w terenie zabudowanym (droga dziecka z domu do przedszkola i z przedszkola do domu, znajomość zasad przechodzenia przez jezdnię)
20. Poznawanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia oraz zawodów związanych z udzielaniem pomocy w różnych sytuacjach (nauczyciel, lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, policjant, strażak) Wdrażanie do szukania wsparcia w sytuacjach trudnych
21. Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie (na początki i na końcu słowa)
22. Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, pomiędzy, nad, pod)
23. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
24. Poznanie obrazu graficznego głoski „o” – litery „O”, „o”
25 Poznanie obrazu graficznego liczby „1”
24. Poznanie i opisywanie zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla wczesnej jesieni.