81 50 14 027

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE I

6.30 – 7.30 - Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.

………………………………………………………………………………………………… 

7.30 – 8.30 - Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy integracyjne. Praca indywidualna.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.30 – 10.30 - Zabawy integrujące grupę, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. oddechowe, artykulacyjne, manualne), zestawy ćwiczeń porannych - Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe. - Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. - Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca indywidualna.

 - Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe, język angielski

10.50 – 11.30 - Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.

11.30 – 14.00 - Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, spacery, obserwacje przyrodnicze. - Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Gry i zabawy ruchowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową; zabawy integrujące, rysowanie.

 - Czynności samoobsługowe, higieniczno-porządkowe przygotowujące do obiadu.

- Obiad

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14.00 – 16.30 - Relaksacja. Bajkoterapia, upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. - Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Prace porządkowe. - Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.

TYGODNIOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

Poniedziałek: Rozwijanie mowy i myślenia

11.00 – 11.30 język angielski 

Wtorek: Działalność plastyczna

11.30 – 12.00język angielski

 Środa: Rozwijanie pojęć matematycznych

Czwartek: Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe

11.00 – 11.30 religia 

Piątek: Ćwiczenia gimnastyczne.

W GRUPIE REALIZOWANE SĄ PROGRAMY I PROJEKTY EDUKACYJNE:

 - Program wychowania przedszkolnego MAC, Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

 - Program adaptacyjny ,,Dobrze być przedszkolakiem” – program własny – Joanna Nowak-Boruch

- Projekt adaptacyjny „Witajcie w przedszkolu”- projekt własny- Paulina Pluta- Żuchnik