RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE I
6.30 – 7.30 - Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.
…………………………………………………………………………………………………
7.30 – 8.30 - Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy integracyjne. Praca indywidualna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.30 – 10.30 - Zabawy integrujące grupę, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. oddechowe, artykulacyjne, manualne), zestawy ćwiczeń porannych - Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe. - Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. - Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca indywidualna.
- Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe, język angielski
10.50 – 11.30 - Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.
11.30 – 14.00 - Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, spacery, obserwacje przyrodnicze. - Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Gry i zabawy ruchowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową; zabawy integrujące, rysowanie.
- Czynności samoobsługowe, higieniczno-porządkowe przygotowujące do obiadu.
- Obiad
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14.00 – 16.30 - Relaksacja. Bajkoterapia, upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. - Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Prace porządkowe. - Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.
TYGODNIOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
Poniedziałek: Rozwijanie mowy i myślenia
11.00 – 11.30 język angielski
Wtorek: Działalność plastyczna
11.30 – 12.00język angielski
Środa: Rozwijanie pojęć matematycznych
Czwartek: Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe
11.00 – 11.30 religia
Piątek: Ćwiczenia gimnastyczne.
W GRUPIE REALIZOWANE SĄ PROGRAMY I PROJEKTY EDUKACYJNE:
- Program wychowania przedszkolnego MAC, Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
- Program adaptacyjny ,,Dobrze być przedszkolakiem” – program własny – Joanna Nowak-Boruch
- Projekt adaptacyjny „Witajcie w przedszkolu”- projekt własny- Paulina Pluta- Żuchnik