81 50 14 027

TEMATYKA:

1. Moja rodzina. 05-09.11.

2. Moje prawa i obowiązki. 13-16.11.

3. Mój dom. 19-23.11.

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo. 26-30.11.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników

    i osób dorosłych, szanowania wytworów kolegów.

2. Rozwijanie samodzielności podczas codziennych sytuacji (spożywania posiłków, sprzątania po zakończonej zabawie, ubierania i rozbierania się).

3. Wydłużanie czasu skupienia uwagi.

4. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy.

5. Kształtowanie tożsamości narodowej. Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy.

6. Zorganizowanie uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka”. Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.

7. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków.

8. Przybliżenie dzieciom historii powstania Święta Pluszowego Misia.

9. Utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie.

   Zwracanie uwagi na dostosowanie ubioru do pogody, rozumienie walorów zdrowotnych spacerów na świeżym powietrzu.

10. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali, w szatni i poza budynkiem przedszkola.

11. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami andrzejkowymi, zorganizowanie zabawy andrzejkowej.

12. Stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.

13. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo.

      Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość, kolor, kształt).

      Rozwijanie umiejętności szeregowania. Rozumienie pojęcia "para". Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.

14. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych.

15. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.

      Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.

16. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.