
W kwietniu w Naszym przedszkolu poruszaliśmy tematy związane z tolerancją, innością , równością oraz prawami dziecka.
W kwietniu w Naszym przedszkolu poruszaliśmy tematy związane z tolerancją, innością , równością oraz prawami dziecka.
Szanowni Rodzice
Od poniedziałku 19 kwietnia wracamy do pracy stacjonarnej zgodnie z obowiązującymi informacjami podanymi na stronie gov.pl
https://www.gov.pl/web/koronawirus/Do-25kwietnia-przedluzamy-zasady-bezpieczenstwa-z-wyjatkami
Zarządzenie nr 5/2021
Dyrektora Przedszkola im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie
z dnia 29 marca 2021 r.
Na podstawie rozporządzenia ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)
z dnia 26 marca 2021 r.
Aneta Skoczylas- Cierkoń
Zajęcia prowadzone są w oparciu o program nauczania“Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu” Ewy Wodzickiej – Dondziłło w wymiarze 5 godzin tygodniowo.
Nauczyciel w pracy z dziećmi wykorzystuje Metodę Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju i uczeiu się dzieci rozpoczynających naukę j.angielskiego ( The Good Start Method for English) autorstwa Marty Bogdanowicz, Katarzyny Marii Bogdanowicz i Marty Łockiewicz , której celem jest rozwijanie funkcji językowych a także wspomaganie całościowego rozwoju dziecka .
Cele nauczania
Celem zajęć jest utrwalenie, pogłębienie i rozszerzenie treści nauczanych podczas zajęć z języka angielskiego.
Najważniejszym celem zajęc jest wzbudzenie chęci do nauki języka angielskiego bez niepotrzebnego stresu, poprzez różnrodne zabawy dydaktyczne. Proces uczenia się przebiega aktywnie, w działaniu, poprzez zabawy angażujące wiele zmysłów dziecka.
Zajęcia nie obejmują nauki czytania i pisania w j.angielskim , ale przygotowują dzieci do tej nauki poprzez ćwiczenie uwagi, pamięci słuchowej, rysowanie i pisanie wzorów literopodobnych
Cele szczegółowe
- Rozumienie poleceń zadawanych przez nauczyciela lub usłyszanych z płyty CD
- Rozwijanie umiejętości rozumienia ze słuchu
- Kolorowanie kształtów czy postaci według instrukcji podanych przez nauczyciela, pisanie wzorów literopodobnych
- Rysowanie
- Nazywanie określonych przedmiotów czy postaci
- Pokazywanie różnych przedmiotów znajdujących się w sali
Pokazywanie różnorodnych czynności ruchami ciała (TPR)
rozwijanie umiejętności językowych w połączeniu z ekspresją plastyczną i muzyczną
- Nauka współpracy i innymi dziećmi w parach czy grupach
- Rozwijanie poczucia własnego „ja” czyli tożsamości dziecka
Nauka tolerancji wobec innych dzieci
Nauka przestrzegania reguł w grach i zabawach podczas zajęć
-Zaspokajanie potrzeby zabawy i fizycznej aktywności
-Rozwijanie twórczego potencjału dzieci poprzez stwarzanie okazji do wielorakich form ekspresji– teatralnej, plastycznej,muzycznej
Rozbudzanie zainteresowania kulturą i obyczajami krajów anlglojęzycznych poprzez poznawanie tradycyjnych brytyjskich i amerykańskich piosenek dziecięcych tzw nursery rhymes
Treści nauczania
W kolejnych miesiącach nauczyciel pracuje z dziećmi wykorzystując wymienione poniżej piosenki dziecięce
Wrzesień:
Jelly on a plate
Pażdziernik
Rain, rain go away
Listopad:
Row,row,row your boat
Grudzień
This is the way
Styczeń:
The Hokey Cokey
Luty
Polly put the kettle on
Marzec
Old Macdonald had a farm
Kwiecień:
Tommy Thumb
Maj:
Five little Ducks
Czerwiec:
The Wheels on the bus
Dziecko w wieku przedszkolnym wykazuje naturalną dla swojego wieku i etapu rozwoju potrzebę ekspresji twórczej. Tworzy ono własny świat.
Po to, by dziecko mogło wyzwolić swój wewnętrzny świat i posługiwać się właściwymi mu sposobami ekspresji - gestem, mimiką, słowem mówionym, aktywnością plastyczną, muzyczną i ruchową - trzeba uszanować jego spontaniczność, czuwać nad tym, aby unikać wszystkiego, co może pociągnąć za sobą zahamowanie tendencji ekspresyjnych.
Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Twórczość dziecięca jest czynnością odruchową, instynktowną i podświadomą. Małe dziecko przeżywa radość kreacyjną, która pobudza go do dalszej zabawy słowami, formami, barwą czy dźwiękiem. Dla dziecka jego własna twórczość jest źródłem radości, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości.
Projekt edukacyjny „Twórczy przedszkolak” jest wyrazem zainteresowania i troski o dziecko oraz o jego prawidłowy rozwój. Jednym z wielu zadań przedszkola jest stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając szansę powodzenia w szkole i w życiu. Ma ono również stworzyć dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości.
Uniwersalnym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, w tym osobowość twórczą, są zabawy słowne, ruchowe, muzyczno - ruchowe, plastyczne i zabawy z kodowaniem.
Projekt edukacyjny „Twórczy przedszkolak” uwzględnia potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku 5 - 6 lat oraz stanowi ważny element w edukacji dzieci.
Realizacja programu przyczyni się do ogólnego rozwoju dziecka, wielowarstwowego poznawania przez niego rzeczywistości. Pozwoli na rozwój jego zainteresowań, uzdolnień i indywidualności dziecka, a także na przeżywanie przez niego radości i szczęścia.
CELE OGÓLE
- doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo ruchowej, orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie motoryki małej i dużej,
- zachęcanie do działania i przejawiania własnej inicjatywy,
- wzbogacanie przeżyć i wyzwalanie emocji dzieci,
- stwarzanie swobodnej, akceptującej i twórczej atmosfery,
- odkrywanie przez dzieci własnych możliwości twórczych,
- wzbudzanie poczucia radości, zadowolenia, bezpieczeństwa i akceptacji,
- budowanie własnego systemu wartości,
- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej.
- wzbudzanie zaufania we własne możliwości twórcze.
wykonanie: kasai1.com